Nyheder

IoT indtager kontorer verden over

Internet of Things, som er den nyeste trend inden for teknologien, åbner op for uendelige muligheder – og er netop ved at revolutionere vores verden og arbejdsliv.

Ved IoT puttes teknologi ind i enheder, der giver mulighed for dataudveksling og interaktion mellem enhederne.

IoT er ikke én ting, men kan være alle mulige ting som software, hardware og protokoller. Det kan ydermere også være ting, som du normalt ikke ville forbinde med internettet såsom termostater og støvsugere.

Den dag i dag er hele fem milliarder enheder koblet op til internettet, og disse ting kan altså interagere og fjernstyres på forskellig vis. Det fortsat stigende antal af enheder, der kobles til internettet er med til at gøre virksomheder endnu smartere og mere effektive.

Fx kan en sensor på skrivebordet fortælle dig, hvis du sidder på en uhensigtsmæssig måde, om det ville være godt at hæve eller sænke bordet en smule, eller om det er tid til, at du rejser dig.

Der er desuden sensorer, der kan registrere, når folk ankommer til kontoret, hvilket kan sætte andre mekanismer i gang såsom at tænde lyset, starte kaffemaskinen m.m.

IoT og fremtidens arbejdsplads

I magasinet NINEtoFIVE, udtaler Natasha Friis Saxberg, der er direktør for Future Growth hos virksomheden Atea, der specialiserer sig i IT-infrastruktur, at man bør fokusere på, hvordan fremtidens arbejdsplads kommer til at se ud.

”Fremtidens arbejdsplads – som rigtig mange teknologivirksomheder som fx Apple og Cisco arbejder med – handler meget om mobilitet,” fortæller hun.

IoT gør det mere effektivt og tilgængeligt at arbejde på tværs af fysiske lokationer – det er dermed ideelt til at højne mobiliteten. Et eksempel herpå er det nyeste, moderne videokonferencesystemer, der udover at skabe fleksibilitet også spare mødedeltagerne transporttid.

Fremtidens arbejdsplads bliver vurderet som værende ’flydende og mobil’, hvilket både kan have fordele og udfordringer.

Læs hele artiklen her: IoT er på vej til dit kontor

Københavns omegn har den højeste tomgangsprocent

København Omegn, der omfatter Gentofte, Lyngby, Brøndby, Taastrup, Rødovre, Hvidovre samt Gladsaxe, har aktuelt en tre gange så høj tomgangsprocent på erhvervslejemål sammenlignet med landets øvrige regioner uden for København. Det viser ny statistisk fra Lokalebasen.dk.

I alt står 14,7 procent af erhvervslokaler tomme i Københavns Omegn, og gennemsnitligt ligger tomgangsprocenten på 6,1 procentpoint på landsplan.

Markant udvikling i Københavns Omegn

Som det eneste sted i landet tegner der sig en markant udvikling i tomgangen i Københavns Omegn. På blot to år er tomgangen nemlig steget hele 39,7 procent og altså fra 10,7 til 14,7 procentpoint. Det er især ledige annoncerede kontorkvadratmeter, der skyder tomgangen i vejret – en stigning på hele 84,6 procent. I 2013 var der 735.000 annoncerede kontorkvadratmeter op imod 1.357.000 kvadratmeter i 2016.

Også i Københavns By findes en høj tomgang for erhvervslejemål. Den aktuelle tomgang ligger på 8,0 procentpoint og er dermed landet næsthøjeste. Tomgangen har været mere jævn, men støt stigende og lå i 2013 på 7,6 procentpoint. Dette er dog på trods af et arbejdsmarked i fremdrift, samt at flere kontorejendomme er konverteret til boliger.

Læs mere: Københavns Omegn har landets højeste tomgang

Efterspørgsel efter kontor til leje i Ørestad Stiger

Ørestad er en bydel på Amager som strækker sig over 5km. I fremtiden vil 60-80.000 mennesker arbejde i Ørestad hvis samlede areal vil være på 310 hektar. Er du på udkig efter kontorlokaler til leje i Købehavn, så kan erhvervsmiljøet i Ørestad være noget for dig.

Erhvervslivet vender mod Ørestad

Sweco, Europas største rådgivende ingeniørvirksomhed, flytter 750 ansatte til Ørestad i 2018. Virksomheden er én af flere, som finder det nye erhvervsområde attraktivt i deres søgning efter kontor til leje i København K. Perfekte transportmuligheder med kun 25m fra hoveddør til metro er et af årsagerne til valget af Ørestad. Virksomhedens direktør John Chubb ser de gode transportmuligheder som en vigtig faktor for at tiltrække talentfulde ingeniører i fremtiden. Ydermere er de moderne omgivelser i Ørestad blevet en stor driver for den øgede popularitet efter kontor til leje i området.

Ørestad er lavt prissat

Er du stadig ikke overbevist om mulighederne i Ørestad, så er det fordi du mangler at forstå den sidste bid af kagen. Ørestad er i forhold til mange andre steder i København, lavere prissat. Lejeniveauet ligger omkring de 1250-1350 kr. pr. kvm om året, imens kontor til leje i København K kan koste op mod 1700 kr. pr. kvm årligt. Du bør ligeledes overveje mulighederne for kontor til leje i Ørestad.

Find kontor til leje i Ørestad

Læs om Sweco og deres nye kontorinvestering 

Læs om Ørestads billigere prissætning

Øgede krav fra erhvervslejere i København

Når lejere søger efter kontorlokaler i København K, har de større krav, end hvad de havde for blot et par år siden. Pris er stadig en betydelig faktor, som tager en stor plads i lejers beslutningsproces, men den er ikke hele historien.

Strategi og indretning er et af de store faktorer for lejere af kontorlokaler i 2016. Lokaler bør tilpasses virksomhedens strategi, og dette sætter et større krav til kvaliteten af kontorlokalerne, som stadig skal balanceres med prisen.

Som følge af de øgede krav fra lejere, er toprådgivning af kontorlokaler i København K blevet utrolig populært. Du bør derfor overveje om professionel rådgivning er noget for dig.

Find kontorlokaler i København K

Find en rådgiver

Læs mere om den øgede efterspørgsel efter rådgivning

Indret dit kontor i København K ligesom Facebook

Facebook’s direktør Mark Zuckerberg arbejder på den samme kontorplads som alle andre. Det er en ny måde af skabe en kultur for transparens.

Når du indretter dit kontor til leje i København, kan det være en god idé at efterligne verdens mest innovative virksomheder. Teknologi giganten Facebook har fremført deres nye kontor, hvor alle arbejder på en stor kontorplads. Målsætningen er en gennemsigtig og decentraliseret kultur, hvor alle kan snakke med hinanden, dele idéer og kommunikere.

Passer det åbne til din virksomhed?

Før du kaster dig ud i en Facebook-lignende kontorindretning, bør du overveje hvorvidt din virksomhed er velegnet til det åbne kontor. Et åbent kontor fungerer ineffektivt, hvis dine medarbejdere ikke kan koncentrere sig i mere støjende omgivelser. Er der brug for komplet stilhed, kan det være en ulempe med et åbent kontor. Ydermere kan arbejdsvaner være distraherende for andre medarbejdere og bliver telefonen brugt meget, kan det ødelægge produktiviteten for nogle medarbejdere. Derfor bør man være opmærksom på sin virksomheds arbejdskultur, før man begiver sig ud i et åben kontorlandskab.

Læs mere om Facebook’s åbne kontor

Find kontor til leje i København K

Nyt Moderne kontor i København K

Kontor i Indre By

Ønsker man at tiltrække Danmarks talenter samt fostre en innovativ og effektiv arbejdskultur, så er placeringen af dit kontor essentielt. Du bør som kontor søgende være villig til at betale et ”premium”, hvis du ønsker at plukke fordelene som hører med. Kort sagt er Indre By en utrolig populær beliggenhed, som giver enhver virksomhed mulighed for at skille sig ud.

Et kontor med fællesskab

Turbinehuset har fokus på fællesskab, tilgængelighed og hjemlighed. Dette kontor til leje er derfor velegnet til den sociale virksomhed, som ser mulighederne i vidensdeling på tværs af virksomheder. Ydermere tilbyder Turbinehuset flere fordele, som en sund frokostkafé, så din virksomhed kan fokusere på jeres kerneforretning.

Turbinehuset har energimærket A og står indflytningsklart i foråret 2016

Find kontorlokaler til leje i København K

Få Google Streetview på dit kontor i København

Et fremragende brandingværktøj

I nutidens moderne teknologiske verden er det essentielt at være transparent som virksomhed. Facebook har for nyligt fremvist deres nye åbne kontorer igennem sociale medier for at give deres kunder et billede af virksomhedens kultur. Igennem Google Streetview har din virksomhed mulighed for at fremvise jeres kontorlokaler i København K på internettet via billeder taget i 360 grader. Er i meget stolte af jeres kontor, kan i vise dem til alle internetbrugere på diverse sociale medier. Jeres virksomhed vil som følge fremstå både åben og innovativ.

Bliv vist på Google

Google’s nye virtuelle service kan hjælpe din virksomhed med at forbedre jeres position på Google. Selvom det ikke vil skyde jer i toppen af søgemaskinens resultater, vil det skabe mere synlighed på Google siger SEO Manager hos GroupM, Christian Højbo Møller.

Find kontorer i København K

Læs mere om hvordan du kan få lavet et Google Streetview til din virksomhed

Tre gode tips til fotografering af dit kontor til leje

Lys på Kontoret

Ønsker du at fotografere dit København, så er det essentielt med massere af lys. Sådan siger Lokalebasens nye fotograf fra London Matt Marsh. Alle lys bør være tændt, og alle gardiner bør være åbne. På denne måde fordeler lyset sig jævnt i hele kontoret, og billedet bliver mere tiltrækkende.

Placer kameraet korrekt

Målet med det perfekte billede er et naturligt look hvor kontoret på samme tid ser stort ud. Et fotograf-trik er at pege kameraet mod et hjørne af kontoret. Dette vil få lokalet til at se stort ud på en naturlig måde. Peger du derimod kameraet mod en væg, vil billedet blive fordrejet, og det naturlige look forsvinder.

Køb en ekstern blitz til kontoret

Med en ekstern blitz kan du lysne mørke områder, da du ikke er begrænset af kameraets egen blitz. Placer blitzen skjult for kameraet evt. mod en væg så hele lokalet bliver lyst op.Ønsker du at tage perfekte billeder af dit kontor, vil disse tre tips hjælpe dig på vej.

Find kontor i København K

Læs mere om det perfekte billede her

Hvilket kontor er det rette for dig?

Inden du begynder søgningen efter de perfekter kontorer i København K, bør du overveje hvilken type af kontor, som passer til din virksomhed.

Kontoret for den fleksible virksomhed

Er din virksomhed stadig meget ung, og er du usikker på, hvordan fremtiden ser ud, så bør du overveje en mere fleksibel løsning. I dette tilfælde kan servicerede kontorlokaler i form af et kontorhotel være den optimale løsning. Med et kontorhotel kan din virksomhed hurtigt skifte antallet af kontorpladser, i takt med at virksomheden vokser, uden at i behøves bekymre jer om de fast omkostninger. På denne måde kan i bruge jeres energi på kerneforretningen og skabe den ønskede vækst.

Det åbne kontor

Med inspiration fra New York er det blevet populært at leje åbne kontorlokaler. Et stort åbent kontor fordrer sammenhold, fælles vision og gennemsigtighed, hvilket alle er værdier, der kan bidrage din virksomhed. I din søgning efter kontor til leje i København K, kan du i din søgning lede efter kontorer med større åbne lokaler.

Fællesskabet i fokus

Et tredje spørgsmål din virksomhed bør stille sig selv, er om i kan drage nytte af at arbejde i fællesskab med andre virksomheder eller ej. Et godt kontorfællesskab kan være yderst bidragende for enhver virksomhed, men det er ikke den perfekte løsning for alle virksomheder. Der er mange forskellige faktorer at tænke igennem, inden kontorsøgningen går i gang. Fleksibilitet, åbenhed og fællesskab er tre vigtige faktorer, som kan vise dig vejen til det perfekte kontor til leje i København K.

Find kontor til leje i København K

Få styr på kulturen – vejen til succes

En ny undersøgelse fra Deloitte viser, at kultur er den vigtigste udfordring for nutidens virksomheder. Leder du efter kontor til leje I København, er det vigtigt, at du tænker kultur ind I kontorsøgningen.

87% af de 3300 adspurgte forretningsledere valgte kultur som vigtigt eller meget vigtigt for deres forretning. Resultatet reflekterer, hvad Deloitte kalder “The Naked Organization”. Medarbejdere har langt større magt I nutidens digitale verden. Sociale medier og digitalisering medfører at enhver hændelse på kontoret, nemt kan deles af kollegaer og medarbejdere, hvorfor en god og behagelig arbejdsplads er essentielt for også at tiltrække kvalificeret arbejdskraft.

I din søgning efter kontorer i København K, bør du derfor sørge for at de nye lokaler passer overens med de kulturelle værdier, som din virksomhed ønsker at frembringe. Har i en meget decentraliseret arbejdsstruktur med kort til loftet, så kan det være en god idé at leje et kontor med store åbne lokaler.

Læs mere om Deloittes spændende undersøgelse

Find kontor til leje i København

Få helt styr på kontor flytningen i København K

Når du søger kontor til leje i København K er der mange ting at holde styr på. Ikke kun skal du forhandle dig til den perfekte lejekontrakt, men vil uden tvivl møde en stor mængde af diverse udfordringer undervejs i flytningen. Vi giver dig her to vigtige tiltag som du bør overveje når du flytter.

Internet

Internettet er uden tvivl et af nutidens absolut vigtigste elementer for virksomheder. Er du på udkig efter nye kontorer i København K er det absolut essentielt at have et robust og sikkert internet så du ikke møder ufrivillige afbrydelser på jeres nye kontor. En god idé er derfor at undersøge internet mulighederne på dit nye kontor, og sikre at kontoret har nok båndbredde såvel som rækkevidde for din virksomhed.

Møblering og indretning

Indretning og møbler er et meget undervurderet element i de fleste virksomheder. Er du på udkig efter kontor til leje i København K bør du stærkt overveje hvordan dit kontor skal se ud. Både produktivitet, branding og kulturen afspejler sig i valget af møbler og indretning. Er du selv i tvivl kan det være til stor gavn at kontakte en indretningsekspert, for at sikre at du får det meste ud af dine nye kontorer.

Få hjælp til din flytning

Find kontor i København K

Nyt NINEtoFIVE-magasin ude

I Lokalebasens nye NINEtoFIVE magasin kan du blandt andet læse om, hvordan det er at arbejde i det kreative kontorhotel NOHO i Kødbyen, der med sine kreative rammer lægger op til social og faglig networking.

Et kontorhotel der rummer mange iværksættere, mindre og nystartede virksomheder.
TV2 Lorrys kendte nyhedsvært, Line Baun Danielsen, fortæller også, om dit smukke kontor med guldalder-duft og god atmosfære. Hun fortæller desuden sine sjoveste oplevelser på kontoret, de største beslutninger samt hendes bedste tid på sit kontor.

Magasinet distribueres elektronisk til omkring 50.000 af Lokalebaseninteressenter, brugere, samarbejdspartnere m.m.

Læs NINEtoFIVE