Nyheder

Langt flere rykker ind i kontorhotellet

En ny undersøgelse fra MatchOffice, der i Danmark går under navnet Lokalebasen.dk, viser, at de europæiske kontorhoteller oplever en popularitet som aldrig før. Undersøgelsen omfatter besvarelser fra i cirka 700 kontorhoteller fra i alt 49 lande, og viser, at en ud af tre af de adspurgte kontorhoteller kan fremvise udlejningsprocent over 90 procent.

I kølvandet på den øgede efterspørgsel og den høje udlejningsprocent fortæller han dertil, at flere udlejere har i sinde at udvide deres kontorhotel, ligesom prisniveauet sandsynligvis også får et nøk opad i nær fremtid.

Årsagen til den stigende efterspørgsel skal findes i det fleksible koncept, som kontorfællesskaberne typisk tilbyder. Jakob Dalhoff, CEO for MatchOffice, uddyber:

”Mange virksomheder arbejder i dag mere mobilt, og det stemmer overens med mange af de koncepter, som man typisk finder i et moderne kontorhotel. Og mange nystartede virksomheder har ikke mod på at binde sig til de længere kontrakter, der typisk er forbundet med et traditionelt lejemål,” siger Jakob Dalhoff.

Han tilføjer, at kontorhotellets koncept er ideelt for selvstændige, freelancere og for start-up virksomheder, da man ikke får udgifter som istandsættelse og indretning af kontorlokaler samt diverse driftsomkostninger.

Læs mere: Ny undersøgelse: Kontorhotellet 2016 fremviser rekordhøje udlejningsprocenter

Læs hele rapporten her: Industry Survey 2016

Bæredygtigt fyrtårnskontor i Københavns Havn

Aller længst ude, lige på spidsen af Langelinjekaj står ’Pakhuset På Østerbro’. Med sin rustrøde facade og skindende vinduer lyser den op som et fyrtårn og byder både krydstogtskibe og medarbejdere velkomne til en dag i Københavns Havn.

Pakhuset stod færdig i 2015 og kunne med sine 16.500 lukrative kvadratmeter med i alt 850 arbejdsstationer tage imod både længerevarende og kortsigtede lejere, der dermed fik frisk luft og havudsigt fra hele tre sider. Men det er ikke kun udendørsarealerne, der kan imponere.

“Der er tale om en dybt fascinerende kontorbygning med en betagende facade, som allerede har skabt betydelig opmærksomhed og med et toplækkert interiør, der kan få selv de mest kræsne kendere og eksperter til at vælte bagover i begejstring.”

“Kvaliteten er svimlende overbevisende – glem alt om kedelige hvide akustiklofter, her er trælameller i asketræ belagt med sorte akustikmåtter. Hele bygningen dufter bogstavelig talt af naturmaterialer,” beskriver Susan Lintrup fra Lintrup & Norgart.

Kigger man på, hvem der står bag projektet, forstår man dog også straks, hvilken kaliber vi er i. Udover Pakhuset På Østerbro, har Lundgaard & Tranberg Arkitekter desuden tegnet Axel Towers, New Nordic Louisiana samt moderniseringen af Statens Naturhistoriske Museum.

Naturmaterialer og bærdygtighed hand i hånd

Pakhuset På Østerbro er dog ikke kun en fryd for øjet, det er også rart at være i. Naturmaterialerne går dermed i samspil med visionen om at skabe nytænkende bæredygtighed.

Med et nyt energi- og indeklimakoncept og brug af grundvand til afkøling har man sammen med en hybrid ventilation sikret en høj energieffektivitet. Man forventer herved at have skabt en halvering af det normale vandforbrug, og helt op til 70 % i varmeomkostninger.

Mere information om På Østerbros erhvervsejendomme.

New Yorker kontorfællesskab på Frederiksberg

I det attraktive område Frederiksberg i København kan du finde en arbejdsplads til leje i et åbent kontorfællesskab.

Er du selvstændig, og er du træt af at arbejde hjemmefra? Eller ønsker du at blive en del af et faglig og socialt netværk? Eller er I en mindre nyopstartet virksomhed? Så kan du eller I fordelagtigt vælge at arbejde i et kontorfællesskab og blive et del af et stærkt værdifuldt netværk.

I et åbent kontorfællesskab på Frederiksberg på Finsensvej 78 kan du leje et kontorområde på i alt 178 kvadratmeter. En typisk arbejdsplads regnes til 22,2 kvadratmeter, og der er på nuværende tidspunkt plads til cirka 25-30 arbejdspladser i kontorfællesskabet.

Ejendommen er beliggende tæt på det attraktive boligområde beliggende på Dirch Passers Alle, og den er ligeledes beliggende tæt på Flintholm Station, hvor der både er mulighed for at tage S-tog og Metro.

Kontorlejemålet er indrettet som et åbent kontorfællesskab, hvor virksomhedernes områder er markeret med reolsystemer. Der er derudover fælles mødelokaler, kantine, loungeområder, toiletter, køkken, gaderobe samt et kopirum. Ønsker du at trække lidt frisk luft, så er der også rig mulighed for det. Der er nemlig direkte udgang til en stor taghave, der er indrettet med terrasser og spisepladser, og som blandt andet anvendes til alternative møderum.

Se lejemålet på Lokalebasen.dk

Fik du læst?: Få kontor i Kødbyens kreative kontorhotel

Virtual Reality indtager ejendomsbranchen

Teknologien Virtual Reality er for alvor ved at slå igennem, og nu benyttes den også i ejendomsbranchen, hvor Lokalebasen.dk’s virtuelle ture af lejemål nu vil kunne ses i VR.

Virtual Reality har været på banen i mange år, men er nu ved at slå igennem på det brede marked. De fleste forbinder VR med computerspil, men der er rent faktisk et utal af muligheder, teknologien byder på.

Virtual Reality gør det muligt at teleportere sig til et andet sted, og giver en følelse af, at man rent faktisk kan befinde sig andre steder. Flere beskriver det som en interaktiv fantasiverden, hvor alt er muligt. Fx kan man prøve at udføre en hjerteoperation eller gå på opdagelse i spændende grotter og huler rundt omkring i verdenen.

Fremtidens promovering

Teknologiens banebrydende evne til at stimulere en digital virkelighedsnær oplevelse muliggør, at virksomheder i fremtiden kan markedsføre sig selv på en ny og innovativ facon.

Nu har teknologien også sat sit aftryk på ejendomsbranchen, da udlejningsportalen Lokalebasen.dks virtuelle ture af ledige lejemål, nu også kan ses i Virtual Reality, når man påfører sig et par VR-briller.

Man kan altså på den måde gå på opdagelse i ledige kontorlokaler til lejer, og få en følelse af, at man rent fysisk bevæger sig rundt i kontoret.

”Det vil betyde, at de via deres smartphone vil få en følelse af, at de fysisk træder ind i lejemålene, hvorfor de vil kunne gå på opdagelse. Det er en helt ny måde at se lejemål på online, og det vil skabe værdi hele vejen rundt,” siger Matt Marsh, der er fotograf hos Lokalebasen.dk.

Effektiviseret udlejningsproces

Når man har et kontorlokale til leje eller et anden form for erhvervslokale til leje, så kan det være en tidskrævende proces at finde lejere til at udfylde sine ledige erhvervskvadratmeter.

En virtual tur, der nu kan vises i Virtual Reality, vil ifølge Matt Marsh være med til at fremskynde og effektivisere den proces betydeligt – det bliver nemlig nemmere for både udlejer og lejer.

De potentielle lejere af et lejemål får nemlig mulighed for at gå på opdagelse i lejemålet og på den måde få dannet sig et realistisk indtryk af lejemålet via sin smartphone eller computer. De får altså en bedre idé om fx, hvilke kontorlokaler til leje der er mest relevante. Og dermed kan de nøjes med kun at få fremvisninger på disse, hvilket vil i sidste ende også vil spare tid for udlejer, der i nogle tilfælde bruger meget tid på at fremvise lokaler.

Læs mere: Fremvis dine lejemål med Virtual Reality

Google Streetview – Lad online brugere komme ‘indenfor’

Hvad er Virtual Reality?

Fik du læst? 
Få kontor i Kødbyens kreative kontorhotel

Få kontor i Kødbyens kreative kontorhotel

Læs, hvordan det er at have kontor i NOHO, der er et kreativt og unikt kontorhotel beliggende i det attraktive Kødbyen i København.

Det gamle kvægtorv, som i dag er et kreativt, populært område på Vesterbro i København går i dag under navnet Kødbyen.

Byområdet er især kendt for sit rustikke look, rige erhvervsliv, der dagligt huset et væld af mennesker grundet områdets populære restauranter, butikker og ugenlige arrangementer. Flere mennesker har ligeledes deres arbejdsgang i området, hvilket især tæller iværksættere, som en række kontorhoteller danner rammen for.

Centralt i Kødbyen vil du fx finde det kun et år gamle kontorhotel NOHO, der er søster-kontorhotel til det eftertragtede kontorhotel SOHO.

Work, Stay Play

NOHO’s slogan ’Work, Stay Play lyser op i et blåt lysstofrør på facaden, og indretningen i kontorhotellet er ikke overladt til tilfældighederne. Ting som udstoppede dyr, retro møbler, et væld af planter, vægge af sammensat tro, et hjemmeligt køkken og finurlige kaktusser, vil man fx støde på, når man bevæger sig rundt på de mange kvadratmeter.

NOHO er dog ikke blot en arbejdsstation, men et sted hvor nyopstartede virksomheder kan udvikle deres forretning og samtidig blive en del af et fagligt såvel som socialt sammenhold og fællesskab, hvilket kontorhotellets rammer lægger op til i form af fælles morgenmad, fredagsbar og diverse sociale og til tider faglige arrangementer.

Læs mere om NOHO:
Læs, hvordan det er at arbejde i NOHO
Find ledige kontorlokaler i NOHO

Læs også:
Moderne kontor til leje ved Flintholm St.

Tomgangen for kontorer i København er tæt på bundnivea

På Sjælland er tomgangen på erhvervsejendomme generelt og i det centrale af København faldet markant det seneste år – og er fortsat i fald.

Tomgangen er på sin vej ned under otte procent, men Lokalebasen.dk’s CEO, Jakob Dalhoff, mener ikke, at der er chance for, at tomgangen vil kunne falde yderligere i dette område.

“Situationen er nu den, at ledighedsprocenten har fortsat positiv kurs mod samme meget lave niveau, som den havde i tiden op til finanskrisens udbrud i 2008. Det betyder, at især københavnske kontorvirksomheder over en bred kam ikke ret meget længere vil være i stand til at rekruttere kompetent personale til betydelige udvidelser.

Vi er med andre ord på vej ind i et marked, hvor veletablerede virksomheder fortsat vil flytte til nye kontorlokaler, men hvor nye firmaer kun i begrænset omfang vil leje ledige kontorlejemål, fordi de ikke vil kunne finde og rekruttere de nødvendige kontormedarbejdere til dem,” udtaler Jakob Dalhoff til magasinet NINEtoFIVE.

Helt i bund

Som CEO for udlejningsportalen Lokalebasen.dk, der annoncer i omegnen af 4.000 ledige erhvervslokaler på landsplan, har Jakob Dalhoff dagligt fingeren på pulsen på det danske erhvervsudlejningsmarked.

“I årene frem vil vi højt sandsynligt se, at kontortomgangen i både København og i andre dele af landet fortsat vil falde, men at disse fald i mange tilfælde vil kunne ses i fremtidige konverteringer – altså tomme, ældre kontorejendomme der omdannes til moderne boliger.

Jeg mener derfor, at der er belæg for at konkludere, at den københavnske kontortomgang er tæt på at nå så langt i bund, som den reelt kan komme,” siger Jakob Dalhoff.

Ifølge Lokalebasen.dk ligger kvadratmeter-prisen på et moderne kontorlejemål i København K typisk mellem 1.400 og 2.000 kr.

Lokalebasen.dk lancerede i maj sin nye tomgangsstatistik for danske erhvervslokaler, der hver måned opdateres med markedets nyeste data for ledige erhvervslejemål.

Aktuelt, med tal trukket 1. Juni 2016, ligger den gennemsnitlige tomgangsprocent for erhvervslejemål på 5,8 procent.

Læs mere:
Kontor-tomgangen i København nu tæt på reelt bundniveau
Se tomgangsstatistikken
Københavns omegn har den højeste tomgangsprocent

Lokalebasen.dk præsenterer ny side for tomgangsstatistik

På Lokalebase.dk vil interesserede fremadrettet kunne holde sig opdateret med tomgangsprocenten for erhvervslokaler i Danmark.

Som supplement til portalen egne tal benyttes også informationer fra andre store platforme og formidlere af tomme erhvervskvadratmeter, herunder Oline, ATP og DEAS. Derudover inddrages desuden tal fra Danmarks Statistik for at give så nøjagtige tal så muligt.

Lokalebasens statistikker Kasper Schjødt-Hansen fortæller, at tomgangsraten på landsplan ligger på 5,8 procent, og at der således aktuelt er 8.176.000 ledige erhvervskvadratmeter.

Aktuelt finder vi landets højeste tomgang i de Københavnske forstæder, hvor antallet af ledige erhvervs kvadratmeter er tre gange så høj som landets øvrige regioner uden for København.

Tre must til dit storrumskontor

Inden for de seneste par år er der sket et betydeligt skift i kontorets indretning, og i dag ser vi flere og flere storrumskontorer i Danmark. Et nyere studie, der er baseret på 10.000 kontorfolks svar i 14 lande, viser, at forstyrrelser på et storrumskontor kan koste medarbejdere op til 86 minutters arbejdstid om dagen.

En nyere finsk undersøgelse viser ligeledes, at støj i kontorlandskabet kan forringe medarbejdernes koncentrationsevne samt deres overordnede trivsel.

Men også faktorer som teperaturen og ventilationen på kontoret har en betydelig indvirkning på medarbejdernes trivsel og koncentration og dermed præsentationsevne.

“Det er vores konklusion, at medarbejdere præsterer syv procent lavere i et almindeligt kontormiljø, hvor der ikke er foretaget noget for at forhindre problemer med støj, temperatur og ventilation,” siger en af forskerne bag det finske studie, Johanna Varjo.

Forringet arbejdshukommelse

Undersøgelsen viser ydermere, at arbejdshukommelsen forringes i takt med forstyrrende faktorer såsom et højt støjniveau på kontoret. Det finske forskerteam slår fast, at det forringer medarbejdernes præstationer i deres daglige arbejde.

“Arbejdshukommelsen er vores evne til at fastholde en information i hovedet, mens vi udfører en anden handling. Hvis vi fx skal huske et telefonnummer, mens vi samtidig sidder og leder efter en kuglepen til at notere det med.

Vores arbejdshukommelse fungerer simpelthen dårligere, når de tre forstyrrende faktorer – støj, temperatur og ventilation – ikke er tilpasset kontormiljøet,” siger den finske forskergruppe.

Læs mere her:
Her er tre vigtigste musts til dit storrumskonto
Arbejdsmiljoviden.dk: Gennemtænkt indretning giver trivsel
Simultaneous effects of irrelevant speech, temperature and ventilation rate on performance and satisfaction in open-plan offices
Arbejdsmiljoviden.dk: Gode råd til indretning af dit storrumskontor
Politiken.dk: Åbne kontorlandskaber giver os bedre ideer – og stress
Inc.com: 5 Ways to Survive Your Open Plan Office

Moderne kontor til leje ved Flintholm St.

Tæt på Flintholm Station er et moderne og fleksibelt kontorlejemål ledigt.

I hjertet af København kan du finde et moderne kontor til leje med en attraktiv beliggenhed tæt på Flintholm Station. Kontoret er beliggende på Osvald Helmuths Vej og der er mulighed for at leje mellem 450 og 11.350 kvadratmeter. Lejemålet giver lejere mulighed for at indrette lejemålt, så det passer til deres behov. Lejemålet giver ydermere mulighed for arealudnyttelse på helt ned til 13,5 kvadratmeter per medarbejder.

Kontorlejemålet indeholder åbne kontorlandskaber, møde- og projektrum samt muligheden for at få indrettet enkeltmandskontorer. Lejemålet er desuden ventileret og klimastyret for at sikre et godt arbejdsmiljø. MultibrugerhusKontoret er beliggende i et multibrugerhus, der giver dig som lejer adgang til en række fælles faciliteter. Faciliteterne tæller blandt andet reception, mødelokaler, auditorier, fitness samt en lækker kantine.

Du vil ligeledes kunne finde små hot-spots under glastaget, der kan benyttes til uformelle møder, et telefonopkald eller et pause.

I forhold til parkeringsmuligheder, så er der under ejendommen rig mulighed for parkering, hvor der i alt vil være plads til 550 biler.

Se lejemålet på Lokalebasen.dk

IoT indtager kontorer verden over

Internet of Things, som er den nyeste trend inden for teknologien, åbner op for uendelige muligheder – og er netop ved at revolutionere vores verden og arbejdsliv.

Ved IoT puttes teknologi ind i enheder, der giver mulighed for dataudveksling og interaktion mellem enhederne.

IoT er ikke én ting, men kan være alle mulige ting som software, hardware og protokoller. Det kan ydermere også være ting, som du normalt ikke ville forbinde med internettet såsom termostater og støvsugere.

Den dag i dag er hele fem milliarder enheder koblet op til internettet, og disse ting kan altså interagere og fjernstyres på forskellig vis. Det fortsat stigende antal af enheder, der kobles til internettet er med til at gøre virksomheder endnu smartere og mere effektive.

Fx kan en sensor på skrivebordet fortælle dig, hvis du sidder på en uhensigtsmæssig måde, om det ville være godt at hæve eller sænke bordet en smule, eller om det er tid til, at du rejser dig.

Der er desuden sensorer, der kan registrere, når folk ankommer til kontoret, hvilket kan sætte andre mekanismer i gang såsom at tænde lyset, starte kaffemaskinen m.m.

IoT og fremtidens arbejdsplads

I magasinet NINEtoFIVE, udtaler Natasha Friis Saxberg, der er direktør for Future Growth hos virksomheden Atea, der specialiserer sig i IT-infrastruktur, at man bør fokusere på, hvordan fremtidens arbejdsplads kommer til at se ud.

”Fremtidens arbejdsplads – som rigtig mange teknologivirksomheder som fx Apple og Cisco arbejder med – handler meget om mobilitet,” fortæller hun.

IoT gør det mere effektivt og tilgængeligt at arbejde på tværs af fysiske lokationer – det er dermed ideelt til at højne mobiliteten. Et eksempel herpå er det nyeste, moderne videokonferencesystemer, der udover at skabe fleksibilitet også spare mødedeltagerne transporttid.

Fremtidens arbejdsplads bliver vurderet som værende ’flydende og mobil’, hvilket både kan have fordele og udfordringer.

Læs hele artiklen her: IoT er på vej til dit kontor

Københavns omegn har den højeste tomgangsprocent

København Omegn, der omfatter Gentofte, Lyngby, Brøndby, Taastrup, Rødovre, Hvidovre samt Gladsaxe, har aktuelt en tre gange så høj tomgangsprocent på erhvervslejemål sammenlignet med landets øvrige regioner uden for København. Det viser ny statistisk fra Lokalebasen.dk.

I alt står 14,7 procent af erhvervslokaler tomme i Københavns Omegn, og gennemsnitligt ligger tomgangsprocenten på 6,1 procentpoint på landsplan.

Markant udvikling i Københavns Omegn

Som det eneste sted i landet tegner der sig en markant udvikling i tomgangen i Københavns Omegn. På blot to år er tomgangen nemlig steget hele 39,7 procent og altså fra 10,7 til 14,7 procentpoint. Det er især ledige annoncerede kontorkvadratmeter, der skyder tomgangen i vejret – en stigning på hele 84,6 procent. I 2013 var der 735.000 annoncerede kontorkvadratmeter op imod 1.357.000 kvadratmeter i 2016.

Også i Københavns By findes en høj tomgang for erhvervslejemål. Den aktuelle tomgang ligger på 8,0 procentpoint og er dermed landet næsthøjeste. Tomgangen har været mere jævn, men støt stigende og lå i 2013 på 7,6 procentpoint. Dette er dog på trods af et arbejdsmarked i fremdrift, samt at flere kontorejendomme er konverteret til boliger.

Læs mere: Københavns Omegn har landets højeste tomgang

Efterspørgsel efter kontor til leje i Ørestad Stiger

Ørestad er en bydel på Amager som strækker sig over 5km. I fremtiden vil 60-80.000 mennesker arbejde i Ørestad hvis samlede areal vil være på 310 hektar. Er du på udkig efter kontorlokaler til leje i Købehavn, så kan erhvervsmiljøet i Ørestad være noget for dig.

Erhvervslivet vender mod Ørestad

Sweco, Europas største rådgivende ingeniørvirksomhed, flytter 750 ansatte til Ørestad i 2018. Virksomheden er én af flere, som finder det nye erhvervsområde attraktivt i deres søgning efter kontor til leje i København K. Perfekte transportmuligheder med kun 25m fra hoveddør til metro er et af årsagerne til valget af Ørestad. Virksomhedens direktør John Chubb ser de gode transportmuligheder som en vigtig faktor for at tiltrække talentfulde ingeniører i fremtiden. Ydermere er de moderne omgivelser i Ørestad blevet en stor driver for den øgede popularitet efter kontor til leje i området.

Ørestad er lavt prissat

Er du stadig ikke overbevist om mulighederne i Ørestad, så er det fordi du mangler at forstå den sidste bid af kagen. Ørestad er i forhold til mange andre steder i København, lavere prissat. Lejeniveauet ligger omkring de 1250-1350 kr. pr. kvm om året, imens kontor til leje i København K kan koste op mod 1700 kr. pr. kvm årligt. Du bør ligeledes overveje mulighederne for kontor til leje i Ørestad.

Find kontor til leje i Ørestad

Læs om Sweco og deres nye kontorinvestering 

Læs om Ørestads billigere prissætning

Øgede krav fra erhvervslejere i København

Når lejere søger efter kontorlokaler i København K, har de større krav, end hvad de havde for blot et par år siden. Pris er stadig en betydelig faktor, som tager en stor plads i lejers beslutningsproces, men den er ikke hele historien.

Strategi og indretning er et af de store faktorer for lejere af kontorlokaler i 2016. Lokaler bør tilpasses virksomhedens strategi, og dette sætter et større krav til kvaliteten af kontorlokalerne, som stadig skal balanceres med prisen.

Som følge af de øgede krav fra lejere, er toprådgivning af kontorlokaler i København K blevet utrolig populært. Du bør derfor overveje om professionel rådgivning er noget for dig.

Find kontorlokaler i København K

Find en rådgiver

Læs mere om den øgede efterspørgsel efter rådgivning

Indret dit kontor i København K ligesom Facebook

Facebook’s direktør Mark Zuckerberg arbejder på den samme kontorplads som alle andre. Det er en ny måde af skabe en kultur for transparens.

Når du indretter dit kontor til leje i København, kan det være en god idé at efterligne verdens mest innovative virksomheder. Teknologi giganten Facebook har fremført deres nye kontor, hvor alle arbejder på en stor kontorplads. Målsætningen er en gennemsigtig og decentraliseret kultur, hvor alle kan snakke med hinanden, dele idéer og kommunikere.

Passer det åbne til din virksomhed?

Før du kaster dig ud i en Facebook-lignende kontorindretning, bør du overveje hvorvidt din virksomhed er velegnet til det åbne kontor. Et åbent kontor fungerer ineffektivt, hvis dine medarbejdere ikke kan koncentrere sig i mere støjende omgivelser. Er der brug for komplet stilhed, kan det være en ulempe med et åbent kontor. Ydermere kan arbejdsvaner være distraherende for andre medarbejdere og bliver telefonen brugt meget, kan det ødelægge produktiviteten for nogle medarbejdere. Derfor bør man være opmærksom på sin virksomheds arbejdskultur, før man begiver sig ud i et åben kontorlandskab.

Læs mere om Facebook’s åbne kontor

Find kontor til leje i København K

Nyt Moderne kontor i København K

Kontor i Indre By

Ønsker man at tiltrække Danmarks talenter samt fostre en innovativ og effektiv arbejdskultur, så er placeringen af dit kontor essentielt. Du bør som kontor søgende være villig til at betale et ”premium”, hvis du ønsker at plukke fordelene som hører med. Kort sagt er Indre By en utrolig populær beliggenhed, som giver enhver virksomhed mulighed for at skille sig ud.

Et kontor med fællesskab

Turbinehuset har fokus på fællesskab, tilgængelighed og hjemlighed. Dette kontor til leje er derfor velegnet til den sociale virksomhed, som ser mulighederne i vidensdeling på tværs af virksomheder. Ydermere tilbyder Turbinehuset flere fordele, som en sund frokostkafé, så din virksomhed kan fokusere på jeres kerneforretning.

Turbinehuset har energimærket A og står indflytningsklart i foråret 2016

Find kontorlokaler til leje i København K

Få Google Streetview på dit kontor i København

Et fremragende brandingværktøj

I nutidens moderne teknologiske verden er det essentielt at være transparent som virksomhed. Facebook har for nyligt fremvist deres nye åbne kontorer igennem sociale medier for at give deres kunder et billede af virksomhedens kultur. Igennem Google Streetview har din virksomhed mulighed for at fremvise jeres kontorlokaler i København K på internettet via billeder taget i 360 grader. Er i meget stolte af jeres kontor, kan i vise dem til alle internetbrugere på diverse sociale medier. Jeres virksomhed vil som følge fremstå både åben og innovativ.

Bliv vist på Google

Google’s nye virtuelle service kan hjælpe din virksomhed med at forbedre jeres position på Google. Selvom det ikke vil skyde jer i toppen af søgemaskinens resultater, vil det skabe mere synlighed på Google siger SEO Manager hos GroupM, Christian Højbo Møller.

Find kontorer i København K

Læs mere om hvordan du kan få lavet et Google Streetview til din virksomhed

Tre gode tips til fotografering af dit kontor til leje

Lys på Kontoret

Ønsker du at fotografere dit København, så er det essentielt med massere af lys. Sådan siger Lokalebasens nye fotograf fra London Matt Marsh. Alle lys bør være tændt, og alle gardiner bør være åbne. På denne måde fordeler lyset sig jævnt i hele kontoret, og billedet bliver mere tiltrækkende.

Placer kameraet korrekt

Målet med det perfekte billede er et naturligt look hvor kontoret på samme tid ser stort ud. Et fotograf-trik er at pege kameraet mod et hjørne af kontoret. Dette vil få lokalet til at se stort ud på en naturlig måde. Peger du derimod kameraet mod en væg, vil billedet blive fordrejet, og det naturlige look forsvinder.

Køb en ekstern blitz til kontoret

Med en ekstern blitz kan du lysne mørke områder, da du ikke er begrænset af kameraets egen blitz. Placer blitzen skjult for kameraet evt. mod en væg så hele lokalet bliver lyst op.Ønsker du at tage perfekte billeder af dit kontor, vil disse tre tips hjælpe dig på vej.

Find kontor i København K

Læs mere om det perfekte billede her

Hvilket kontor er det rette for dig?

Inden du begynder søgningen efter de perfekter kontorer i København K, bør du overveje hvilken type af kontor, som passer til din virksomhed.

Kontoret for den fleksible virksomhed

Er din virksomhed stadig meget ung, og er du usikker på, hvordan fremtiden ser ud, så bør du overveje en mere fleksibel løsning. I dette tilfælde kan servicerede kontorlokaler i form af et kontorhotel være den optimale løsning. Med et kontorhotel kan din virksomhed hurtigt skifte antallet af kontorpladser, i takt med at virksomheden vokser, uden at i behøves bekymre jer om de fast omkostninger. På denne måde kan i bruge jeres energi på kerneforretningen og skabe den ønskede vækst.

Det åbne kontor

Med inspiration fra New York er det blevet populært at leje åbne kontorlokaler. Et stort åbent kontor fordrer sammenhold, fælles vision og gennemsigtighed, hvilket alle er værdier, der kan bidrage din virksomhed. I din søgning efter kontor til leje i København K, kan du i din søgning lede efter kontorer med større åbne lokaler.

Fællesskabet i fokus

Et tredje spørgsmål din virksomhed bør stille sig selv, er om i kan drage nytte af at arbejde i fællesskab med andre virksomheder eller ej. Et godt kontorfællesskab kan være yderst bidragende for enhver virksomhed, men det er ikke den perfekte løsning for alle virksomheder. Der er mange forskellige faktorer at tænke igennem, inden kontorsøgningen går i gang. Fleksibilitet, åbenhed og fællesskab er tre vigtige faktorer, som kan vise dig vejen til det perfekte kontor til leje i København K.

Find kontor til leje i København K

Få styr på kulturen – vejen til succes

En ny undersøgelse fra Deloitte viser, at kultur er den vigtigste udfordring for nutidens virksomheder. Leder du efter kontor til leje I København, er det vigtigt, at du tænker kultur ind I kontorsøgningen.

87% af de 3300 adspurgte forretningsledere valgte kultur som vigtigt eller meget vigtigt for deres forretning. Resultatet reflekterer, hvad Deloitte kalder “The Naked Organization”. Medarbejdere har langt større magt I nutidens digitale verden. Sociale medier og digitalisering medfører at enhver hændelse på kontoret, nemt kan deles af kollegaer og medarbejdere, hvorfor en god og behagelig arbejdsplads er essentielt for også at tiltrække kvalificeret arbejdskraft.

I din søgning efter kontorer i København K, bør du derfor sørge for at de nye lokaler passer overens med de kulturelle værdier, som din virksomhed ønsker at frembringe. Har i en meget decentraliseret arbejdsstruktur med kort til loftet, så kan det være en god idé at leje et kontor med store åbne lokaler.

Læs mere om Deloittes spændende undersøgelse

Find kontor til leje i København

Få helt styr på kontor flytningen i København K

Når du søger kontor til leje i København K er der mange ting at holde styr på. Ikke kun skal du forhandle dig til den perfekte lejekontrakt, men vil uden tvivl møde en stor mængde af diverse udfordringer undervejs i flytningen. Vi giver dig her to vigtige tiltag som du bør overveje når du flytter.

Internet

Internettet er uden tvivl et af nutidens absolut vigtigste elementer for virksomheder. Er du på udkig efter nye kontorer i København K er det absolut essentielt at have et robust og sikkert internet så du ikke møder ufrivillige afbrydelser på jeres nye kontor. En god idé er derfor at undersøge internet mulighederne på dit nye kontor, og sikre at kontoret har nok båndbredde såvel som rækkevidde for din virksomhed.

Møblering og indretning

Indretning og møbler er et meget undervurderet element i de fleste virksomheder. Er du på udkig efter kontor til leje i København K bør du stærkt overveje hvordan dit kontor skal se ud. Både produktivitet, branding og kulturen afspejler sig i valget af møbler og indretning. Er du selv i tvivl kan det være til stor gavn at kontakte en indretningsekspert, for at sikre at du får det meste ud af dine nye kontorer.

Få hjælp til din flytning

Find kontor i København K

Nyt NINEtoFIVE-magasin ude

I Lokalebasens nye NINEtoFIVE magasin kan du blandt andet læse om, hvordan det er at arbejde i det kreative kontorhotel NOHO i Kødbyen, der med sine kreative rammer lægger op til social og faglig networking.

Et kontorhotel der rummer mange iværksættere, mindre og nystartede virksomheder.
TV2 Lorrys kendte nyhedsvært, Line Baun Danielsen, fortæller også, om dit smukke kontor med guldalder-duft og god atmosfære. Hun fortæller desuden sine sjoveste oplevelser på kontoret, de største beslutninger samt hendes bedste tid på sit kontor.

Magasinet distribueres elektronisk til omkring 50.000 af Lokalebaseninteressenter, brugere, samarbejdspartnere m.m.

Læs NINEtoFIVE